BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 2, 2009

"igauan Palestine"

Assalammualaikum…hai lamanyer tak menulis kat dalam blog ni….huhuhuhuhu……pada malam yang sepi..tepat pada pukul 11 malam yang dingin…..aku telah selamat tidur di tilam ku yang begitu empuk…hahahahha…nak di jadikan cerita yang hangat…hahahahaha….tgah sedap2 tido ni….kan.…tetiba aku di kejutkan dengan satu bunyi letupan yang begitu menakut kan….dalam pukul 12 lebih la…pommm….pommm….bunyi nyer yang lebih kurang la…hahahhah….tanpa segan silu dan confident nyer aku pun bangun dengan segera la…apa lagi kan….nak p jenguk kat tingkap takuttttt….so aku pun keluar dari bilik…….niat hati nak kejut kan ayah ngan mama….tapi nampak pula cahaya terang kat bawah…..aku pun turun ke bawah….rupa2 nya ada adik aku yang study kat kliuc tu ha…tak tido lagi…tengok tv lah tu…..tadi b4 aku tido aku jenguk dye sat tapi time tu dye tgah wat drawing…pastu dengan mengusung bantal kecik…aku mula bertanya kat adik aku tu……
“bang….bunyi apa tu bang…????”
Adik aku tu dok tergelak2 tgok aku….dye pun kata….asal wei..ko takut ker???time tu bunyi tu tak henti2 lagi tau….eeee…kesabaran btul…hhuhuhu……aku pun cakap kat adik aku…..”elok2 la bang….amenda tu…..eeeee….mmg la aku takut..aduhai..”
Adik aku dengan selamba nyer kata…tu mercun la…orang main bunga api tu ha….g tgok kat luar tu…”adik aku kata kat aku macam tu…..
Aku pun apa lagi….p la tgok kat luar…rupa2 nyer ada orang main mercun…..hai sabor je lah…rupa2 nyer mercun….aku ingat kan aku ada kat Palestine tadi…..hahhahahhaha……..
Pastu aku pun nak naik tido balik lah kan….ada ke patut adik aku tu bwat lawak….dye kata apa tau…..”g dapur jap…amik limau 2 biji….heehehheh.”
Ekeleeeeee….budak ni….orang dah la tgah takut2 ni…..dah la esok koje pulak tu….ish2……maleh la nak layan dyer tu aku pun naik atas tido balik….heiii….orang gila mana lah agaknyer main2 mercun kan……buat aku takut je lah…..nasib baik mercun klu bom….uuuissshhhh minta di jauhkan lah…huhuhuhuhuhu….
Dalam pada aku nak tido balik tu aku mula berfikir…macam mana lah agak nya kan rakyat2 kat Palestine tu…aku kat cini ngan mercun pun dah takut apatah lagi ngan bom….semoga Allah S.W.t merahmati rakyat2 palestine di sana….aminnn…..
Bilakan Damai?

Mentari menangis di senja memerah
Bumi anbia menjadi padang jarak
Puing-puing runtuhan berserakan
Hanyir darah menyesak dada

Tubuh layu gugur bergelimpangan
Bertindih dalam kubur tanpa bernisan
Di hujung sana berjuta kelaparan
Di dera wabak yang menyiksakan

Anak kecil bertanyakan bimbang
Mengapa lena ibu terlalu panjang?
Di wajahnya mencerminkan kedukaan
Bilakah pula ayah akan pulang?

Dia yang tak mengerti apa
Menjadi mangsa
Suara tangis syair sendu
Menghiris kalbu
Bilakan berhenti kekejaman?
Kemana hilangnya kemanusiaan?
Sampai bila bersilih penderitaan?
Bila pula akan muncul kedamaian?
Soalan yang masih tiada jawapan....

Lagu : Hafiz Hamidun
Lirik : ITOLara (Gurindam Entertainment)

0 comments: